index // older // notes // tag // sign



31.08.2005 Wednesday morning @ 4:18 a.m.
*Kawan*

Aku tak tau apsal niari aku takleh tido. Padahal sentuh Pepsi Twist pun tidak. Takkan pasal dah bunuh lipas terus hyper kot...?

*berfikir sejenak*

Hmm..agaknya aku excited sangat nak tengok concert Hari Guru. Yelah, satu haram programme pun aku tak tau, mana tak excited...tul tak?

*kepala bengang*

Inilah akibatnya bila otak aku dah berserabut dengan macam-macam khazanah kerja. Bahasa aku jadi tunggang-langgang. Nak kata Inggeris bukan, nak kata Melayu pun tidak...sebab dah ber-rojak.

Blergh!

. . .

Aku rasa cemburu bila aku melihat kawan-kawan baik bersua muka dan beramah mesra. Dulu aku pun macam mereka jugak...selalu berjumpa dengan kawan-kawan. Sekarang, masa dah tak mengizinkan sangat. Masing-masing dah buat hal masing-masing. Kita semua dah macam orang lain.

Itulah sebabnya aku bersyukur..sebab semalam aku dapat jugak jumpa dua orang kawan yang dah berkawan dengan aku lebih kurang 5 tahun lebih, nak dekat 6 tahun. Walaupun sekarang nie kita sibuk dengan tugas tetapi ada jugak masa untuk bertemu, walaupun sekejap rasanya.

Aku rindu kawan-kawan aku yang lain. Adalah jugak aku anjurkan perjumpaan (dah macam Hari Raya pulak) tapi biasanya, tak dapat jumlah penuh. Ada saja yang takde. Yelah, bila kita semakin dewasa, banyak perkara yang berlaku dan masing-masing mempunyai tanggungjawab yang berlainan. Tapikan, aku rasalah...meskipun kita sibuk dengan hal-hal lain, kita patut tanyakan khabar kawan-kawan sekali-sekala. Kalau tak telefon, hantarlah pesanan ringkas. Kalau tak hantar pesanan ringkas, utuskanlah e-mel ataupun surat. Sekurang-kurangnya, rindu tu terubat jugak.

Aku nie dari kecik sampai ke besar..tak pernah ada "best friend". Dan aku pun taknak tau apa itu "best friend" sebab aku taknak membeza-bezakan kawan. Kalau kawan, namanya kawan. Cuma soalnya, adakah kau antara kawan aku yang rapat? Rapat disini membawa makna boleh diajak bergurau, berbincang mengenai apa saja dan berkongsi luahan hati. Pada akulah kan...kawan rapat aku ada dalam 4 gitu. Merekalah yang dah nampak diri aku dengan seluruhnya: bila aku gagal Ekonomi di peringkat 'A', bila aku kecewa dalam soal "lerb", bila aku selenger bacin baru bangun tidor (penuh dengan taik mata) dan bila aku bab giler-giler macam beruang masuk sarkis.

Mereka dah lihat kesemuanya.

Aku berdoa, semoga persahabatan aku dengan kawan-kawan aku semua kekal hingga ke akhir hayat, insya Allah. Jauhkanlah mereka dari semua benda-benda yang kurang elok. Amin.

Aku sayang korang-korang semua tau. ;-)

. . .

back // forth
Diaryland // Email?