index // older // notes // tag // sign



02.07.2003 Wednesday afternoon @ 1:58 p.m.
*Best friend*

Macam cepat gitu dah bulan 7.

Besok lusa "best friend" aku nak datang. Dia selalu datang jenguk aku setiap bulan. Kadang-kadang dia datang tepat pada masanya, kadang-kadang dia lambat sampai 3-4 hari. Paling lama dia jenguk aku dalam 9 hari. Paling biasa dia jenguk dalam seminggu.

Asal "best friend" aku datang je, aku kena sediakan satu jenis barang je. Aku selalu bagi dia barang nie, sebab dia memang perlukan. Kalau takde barang nie, bukan dia aje yang susah, aku jugak turut susah. Barang nie jenama dia banyak tapi aku biasa belikan yang satu tu je. Kalau jenama lain, dia tak suka sangat. Kata dia, tak selesa. Kalau dah muka bab tak selesa tu, nanti mulalah dia buat ragam.

Bila "best friend" aku datang, aku biasa sediakan makanan best-best. Dia tak jamah pun, dia cuma tengok je. Tapi yang lantak, akulah. Yelah, kata "best friend"..dia tau aku memang camnie kalau dia datang, dia biarkanlah. Dia tau, asalkan makanan tu halal dan kena dengan tekak aku, aku main ngap aje.

Cuma, aku selalu buat perangai sebelum "best friend" aku nie nak datang. Time dia sampai, aku dah takde pape dah.

Lepas aku taip entry nie, aku nak jumpa sepupu-sepupu aku. Kita nak pegi makan kat Swensen's sebab semua cawangan restoran keluarga tu dah dapat sijil halal. Pakcik aku bagi upah 50 dolar sebab dah menolong dengan majlis hari lahir anak-anak dia.

"Best friend" aku tambah suka dengan makanan Swensen's.

. . .

back // forth
Diaryland // Email?